A befektetésekért folyó verseny már nem csak országok, hanem városok és régiók szintjén is zajlik. A végső döntést sokszor személyes benyomások, vagy kisebb súlyúnak gondolt szempontok befolyásolják és megnőtt a jelentősége az helyi sajátosságok, előnyök bemutatásának.

Bár elmondható, hogy a Közép-kelet-európai régió országai továbbra is preferált célpontjai a tőkebefektetőknek és nagyjából hasonló feltételeket kínálnak, a vidéki városok üzleti körökben való ismertté tételében jelentős különbségek mutatkoznak közöttük. Mivel ezek a települések kevésbé ismert, „jól bejáratott” helyszínek, fel kell kelteniük a befektetők figyelmét, amihez komoly, szisztematikus városmarketing tevékenységet kell folytatniuk.

E helyi szintű promóciót és az üzleti fórumokon való részvételt felkészült gazdasági szakemberek végzik, akik pontosan ismerik az nemzetközi üzleti élet minden rezdülését és jó kapcsolatrendszerrel rendelkeznek döntéshozói szinten.

A kapcsolattartás a nagyvállalati szektor képviselőivel akkor eredményes, ha a kommunikáció kétirányú, gyors és célirányos. Ezek az elvárások az üzletmenetet, beruházásokat érintő ügyekben még inkább felértékelődnek, mivel a nagyvállalatok döntési mechanizmusai nehezen tudják kezelni a sokára érkező vagy nem konkrét válaszokat. Emiatt az itt működő cégek projekteket, beruházásokat veszíthetnek, könnyen kialakulhat a városról egy negatív kép az üzleti körökben.

A folyamat lépései

  1. Helyzetelemzés
  2. Befektetői marketing terv készítése ajánlott akciókkal, rövid, közép és hosszútávra
  3. Célzott üzleti találkozók szervezése nemzetközi partnerekkel

Első lépésben felmérjük a település gazdasági klímáját és adottságait. Ezt követően az azonosított előnyök és gyengeségek figyelembe vételével kidolgozzuk a település befektető vonzó stratégiáját, melynek végrehajtásában igény szerint részt is veszünk.